Never Sol překročila hranici temného popu směrem k industrialem laděné neoklasice

Domácí projekt se noří do atmosférických temných vod.

Projekt Never Sol české zpěvačky, producentky, skladatelky a rozhlasová moderátorky Sáry Vondráškové se pohybuje na domácí scéně více než dekádu. S první, písničkově atmosférickou deskou "Under Quiet" jako producent pomáhal Jan P. Muchow. Sound druhého alba "Chamaleo" už autorka charakterizovala jako "melancholic slow synth darkpop".

Postupné noření se do temnějších proudů potvrzuje i čerstvé EP "Tell The Sea I’m Coming Back". To přináší unikátní propojení varhan a syntezátorů, které si Sára mohla ozkoušet skrze půlroční rezidenci v prostoru Atrium Žižkov. Zde se věnovala studiu hry na varhany a skládání nové hudby.

Varhany v tomto kulturním centru, které bylo kdysi barokním kostelem, ji zaujaly svou podobností se syntezátory a jejich schopností precizního ovládání barvy, dynamiky a tónu. „Varhany v něčem vímám jako modulární syntezátory – práce s barvou a dynamikou zvuku mě fascinuje a baví mě jejich masivnost i meditativní charakter,“ popisuje Never Sol.

Každopádně soundem tří skladeb nového EP se autorka dostala do míst, kde se setkávají Dead Can Dance s Diamandou Galás a Zolou Jesus, to znamená k temnému prolnutí neoklasiky, temné elektroniky, industrialu a ambientu. Ostatně otestujte sound EP níže sami na Bandcampu vydavatelství Stoned To Death. To EP vydalo v digitální podobě i v limitované edici na kazetách.

 

 

mohlo by vás také zajímat