Koncem 70, let se na scéně objevily takřka současně dva archetypální projekty, které s prvky strukturované náhody pracovaly a přestože měly k industriální scéně vždy blízko, nikdy se nepovažovaly za její součást. Prvním jsou Nurse With Wound Stevena Stapletona v Británii a druhým německé duo Bernda Kastnera and Siegfrieda M. Syniugy operující pod názvem Strafe Für Rebellion. O něco později a o kousek dál na Slovensku se z projektů Adolf Hypnotic Jagelsson a Van Der Jaglov Rezistor působících ještě koncem 80. let vynořil v roce 1990 Totalitny Režim.
V posledních dvaceti letech vytváří soubory zvuků, šelestů, odstínů hluku s okamžiky ticha, umocněné někdy šeptem jindy vlčím skučením.
Instrumentář se přelévá od tradičních brusek a sbíječek přes ambientní zvuk kapající vody a cinkot skleniček až k překvapivému využití konvenčních nástrojů jako jsou akustická kytara nebo flétna. Současnou práci v kategorii nových médií pak předznamenala občasná manipulace s útržky známých melodií zrecyklovaných podle aktuální estetické potřeby. Vlastně každý člen Totalitného režimu pracuje v intencích naprosto svobodné improvizace, která zákládá unikátnost každého okamžiku na cestě k rovnováze nebo rozkladu. K tomuto tvůrčímu procesu dobře ladí Jagelssonovy útržky textů, které zahrnují nejrůznější a někdy i nečekané oblasti lidského vědění - abychom byli přesní: "Kdo nesoustruží čelo ani nefrézuje drážku!"
Obě nahrávky na labelu CS Industrial přibližující materiál Totalitného režimu, který byl vydán v polovině 90. let tvořily původně dvě strany jedné kazety. Mezi nahráváním jednotlivých bloků se však tvůrci odebrali nevěda kam ani na co. Na ploše téměř 1 a půl hodiny se rozprostírá esence všeho podstaného co definovalo klasický zvuk Totalitného režimu těch let. Dadaisticko-anarcistické bytové improvizace nahrávané přes vestavěné mikrofony magnetofonu bez využití hudebních nástrojů. Součástí proudu se tak mohl stát skratching z náhodně vybrané LP desky, útržek rozhlasového vysílání nebo nahrávka telefonátu do nemocnice s otázkou kdy bude možné vyzvednout ketamin (sedativum ve veterinární léčbě známé svymi psychotropními účinky).
Label CS Industrial přichystal k vydání dvojalbum experimentálních industrialistů Totalitny Rezim.

Koncem 80. let se na Slovensku vynořil v roce 1990 Totalitny Režim na troskách projektů Adolf Hypnotic Jagelsson a Van Der Jaglov Rezistor. V posledních dvaceti letech vytváří soubory zvuků, šelestů, odstínů hluku s okamžiky ticha, umocněné někdy šeptem jindy vlčím skučením. Instrumentář se přelévá od tradičních brusek a sbíječek přes ambientní zvuk kapající vody a cinkot skleniček až k překvapivému využití konvenčních nástrojů jako jsou akustická kytara nebo flétna. Každý člen Totalitného režimu pracuje v intencích naprosto svobodné improvizace, která zákládá unikátnost každého okamžiku na cestě k rovnováze nebo rozkladu. K tomuto tvůrčímu procesu dobře ladí Jagelssonovy útržky textů, které zahrnují nejrůznější a někdy i nečekané oblasti lidského vědění - abychom byli přesní: "Kdo nesoustruží čelo ani nefrézuje drážku!"
Obě nahrávky na labelu CS Industrial přibližující materiál Totalitného režimu, který byl vydán v polovině 90. let tvořily původně dvě strany jedné kazety. Mezi nahráváním jednotlivých bloků se však tvůrci odebrali nevěda kam ani na co. Na ploše téměř 1 a půl hodiny se rozprostírá esence všeho podstaného co definovalo klasický zvuk Totalitného režimu těch let. Dadaisticko-anarcistické bytové improvizace nahrávané přes vestavěné mikrofony magnetofonu bez využití hudebních nástrojů. Součástí proudu se tak mohl stát skratching z náhodně vybrané LP desky, útržek rozhlasového vysílání nebo nahrávka telefonátu do nemocnice s otázkou kdy bude možné vyzvednout ketamin (sedativum ve veterinární léčbě známé svymi psychotropními účinky).
mohlo by vás také zajímat
Přidat komentář
Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.