O míchání dubstepu s kytarami, propojení s francouzským labelem audiotrauma, Nirvaně a dalších zajímavostech s Bolehlavem.
SANCTUARY.CZ: AHOJ BOLEHLAV! TAK JAK SE MÁŠ? JAK SE CÍTÍŠ S NADCHÁZEJÍCÍM LÉTEM A ROZVOLŇOVÁNÍM?
Bolehlav: Ahoj, dobře. Už jsem v koncerty pomalu přestával věřit, neměl jsem ani energii cokoli plánovat. Teď to ale to vypadá, že minimálně do voleb zase půjde hrát, tak uvidíme…
SANCTUARY.CZ: TVOJE JMÉNO – KTERÉ JE MIMOCHODEM SUPER – SE UŽ NA SCÉNĚ NĚJAKOU DOBU POHYBUJE JAK KONCERTNĚ, TAK V SOUVISLOSTI S PARTOU KOLEM VYDAVATELSTVÍ AUDIOTRAUMA. JAK TO VLASTNĚ CELÝ ZAČALO, CO TĚ PŘIVEDLO K HUDBĚ A JAK SES DAL DOHROMADY ZROVNA S TÍMHLE FRANCOUZSKÝM LABELEM?
Bolehlav: K hraní mě přivedla určitě Nirvana a první kapelu jsem díky ní měl už v sedmý třídě na základce. Pak jsem prošel spoustou uskupení a projektů, až vznikl Bolehlav.
V roce 2019 jsem si všiml, že se v Praze koná nějaký Audiotrauma festival. V té době jsem hrál jako Bolehlav necelý rok a Audiotrauma jsem vůbec neznal, ale ten název mě zaujal. Poslechl jsem si kapely, který tam měly tehdy hrát a úplně mě rozsekaly. Drze jsem poslal pořadatelům svoje songy s tím, že bych si chtěl na akci taky zahrát. Do jejího konání zbývaly jen dva týdny, tak mi samozřejmě odepsali, že line-up už je hotový, ale že by byli rádi, kdybych si na festivalu zahrál příští rok. Akorát, že na něm prý hrají převážně ty kapely, kterým Audiotrauma vydává desky. Tak že mi ji prý vydají…
SANCTUARY.CZ: UŽ TVŮJ SINGL „CLICHÉ“, KTERÝ SI POSLAL NA KOMPILACI „DARK TUNES 2“ NÁS ZAUJAL SKVĚLE OŠETŘENÝM TVRDÝM ZVUKEM. KDE SES HO NAUČIL? DĚLÁŠ SI VŠECHNO SÁM, NEBO S NĚKÝM SPOLUPRACUJEŠ?
Bolehlav: Díky, "Cliché" je vlastně moje (zatím) jediná věc, ve který zní celou dobu živý bicí. Sice vysamplovaný z písně To samý od kapely Or, ale živý. Nikdy jsem elektronickou hudbu nedělal, tak se učím za pochodu, studuju, objevuju… Hodně používám softwarový synthesizér xFer Serum, který je na tvrdý a agresivní sound ideální.
Jinak si dělám všechno sám, kromě finálního masteringu. Když mám vše nahraný a smíchaný, tak to posílám vždy jiným uším, většinou Ondřeji Ježkovi do studia Jámor, mistrovi v oboru. Ten to pak ještě trochu nakopne a srovná frekvence, hlasitosti a tak podobně.
SANCTUARY.CZ: MIMOCHODEM, TVŮJ VÝRAZ SE DOST OPÍRÁ O KOMBINACI TVRDÝCH KYTAR A DUBSTEPOVÝCH PRVKŮ. CO UTVÁŘELO TVŮJ RUKOPIS? BYLA TO „THE PATH OF TOTALITY“ OD KORN, KTEROU PRODUKOVALI DUBSTEPOVÍ PRODUCENTI, NEBO TO ŠLO ÚPLNĚ JINUDY?
Bolehlav: Teď jsem si „The Path of Totality“ vygooglil a znám z toho jen jednu skladbu. Korn jsem nikdy neposlouchal a vlastně ani dubstep, i když poslední dobou dost sjíždím deathstep, což je hodně specifický podžánr dubstepu. Vždy jsem poslouchal spíš kytary, ale elektronika mě strašně baví – hlavně tím, že nabízí mnohem zajímavější sound a můžeš díky ní vyprodukovat daleko agresivnější a kulervoucí zvuk. A o to víc mě baví kytaru s tímhle soundem spojovat.
Žádný vzor nemám, často ke svým věcem přistupuju spíš jako k remixům – mám třeba kytarový základ a „písničkovou“ strukturu, kterou pak rozbíjím a implementuju do ní třeba právě ty dubstepový prvky.
SANCTUARY.CZ: VYPADÁ TO, ŽE BOLEHLAV BY MOHL MÍT HEZKÉ LÉTO – ZAHRAJEŠ MIMO JINÉ NA CASTLE PARTY, MÁŠ VENKU NOVÝ HEZKY SUROVÝ, MORDÝŘSKÝ KLIP „ANXIETA“. KDES HO NATÁČEL, KDES SEHNAL TOLIK PANENEK, A TAK PĚKNÝ HADY? 😊
Bolehlav: Panenky jsem koupil na Aukru, šváby v broukárně a hady zapůjčil Pavel Dittrich z kapely Otra Vez. Převážná část klipu se natáčela v prostorách bývalé infekční kliniky, která je od poloviny devadesátých let opuštěná a díky tomu má neuvěřitelný genius loci. Já, můj bratr Lukáš Milko a kolega z bývalé práce Asan Ramiz Fryč jsme tam měli dva natáčecí večery. Hned během první hodiny tam přišli dva kluci, beze slova kolem nás prošli a zastavili se ve vedlejší místnosti. Tam asi 10 minut stáli, koukali do zdi a pak zase beze slova odešli. Pak už jsme tam nikoho živého nepotkali…
Bolehlav: Klip k téhle písni jsem měl v hlavě delší dobu, v podstatě už od vydání EP. Měl jsem scénář i rekvizity a byla by škoda to nedotáhnout. Dost dlouho jsem ho taky stříhal, v podstatě od října loňského roku. Mám teď připravené nějaké nové věci a videoklip jsem chtěl dokončit ještě než je začnu vypouštět ven. Jeho zveřejněním tak symbolicky uzavírám období s EP „Don’t Believe In No Ghosts“ a chystám se na postupné představování nových songů.
SANCTUARY.CZ: A KDYŽ UŽ SE TAK DÍVÁME DO MINULOSTI, POJĎME SE JEŠTĚ VRÁTIT K „DARK TUNES 2“ ZAUJALY TĚ NĚJAKÉ KAPELY NEBO PROJEKTY Z KOMPILACE? JE TŘEBA NĚKDO, S KÝM BY SIS TŘEBA CHTĚL ZKUSIT UDĚLAT NĚJAKÝ SPOLEČNÝ TRACK NEBO TAK?
Bolehlav: Na kompilaci mě toho zaujalo hodně, jmenovitě třeba Schwarzprior, Projekt203 nebo Project Jara-J. S posledním jmenovaným jsme se domluvili na remixu, já jsem ale časově tak zasekanej, že jsem se k tomu bohužel ještě nedostal
SANCTUARY.CZ: KDYŽ SROVNÁŠ OBĚ KOMPILACE, MÁŠ POCIT, ŽE MÁ SMYSL V NĚČEM TAKOVÉM POKRAČOVAT? MÁ ČESKOSLOVENSKÁ TEMNÁ SCÉNA PODLE TEBE CO NABÍDNOUT?
Bolehlav: Určitě má a zasloužíte si veliké poděkování, že tuto scénu mapujete.
SANCTUARY.CZ: JSOU TU TEDY NAPLÁNOVANÝ KONCERTY, SINGL, KLIP… CO DALŠÍHO MÁŠ ROZDĚLANÝHO? NA CO SE CHYSTÁŠ?
Bolehlav: Jak už jsem zmínil, mám rozdělané nějaké nové věci. Myslím, že jsou tvrdší a přesto zvukově zajímavější než má předchozí tvorba. Chci je začít prezentovat krátkými videoukázkami z mého studia a na SoundCloud házet jejich různé verze ještě předtím, než vyjdou na desce. Koncertů chci stihnout co nejvíce, než budou na podzim zase zakázaný.
SANCTUARY.CZ: DÍKY ZA ROZHOVOR A UVIDÍME SE V BOLKOWĚ.
Přidat komentář
Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.